Dylan kort #3718

Afgelopen woensdag is Dylan-verzamelaar Hans Seegers overleden. Hans heeft jaren een belangrijke bijdrage geleverd aan de website Searching For A Gem. Daarnaast was hij in het verleden zo nu en dan in radio- of televisieprogramma's te gast om te praten over Dylan. Hans Seegers is 71 jaar geworden. 

Het auto-pen debacle blijft de gemoederen maar bezighouden. Websites, kranten en vooral op sociale media is het een onderwerp dat blijft opduiken. Voor mij is het afgehandeld: Bob Dylan heeft een inschattingsfout gemaakt, hij heeft daarvoor excuses aangeboden en de benadeelden worden / zijn financieel gecompenseerd. 

'Thirsty Boots' door Bob Dylan op Tribute To A Songpoet; Song of Eric Andersen is de bekende versie (take 1, zoals te vinden op 1970) maar met een door Tony Garnier toegevoegde baspartij. [met dank aan Arie]

'I'm Too Sexy' van Right Said Fred behoort toch wel tot mijn muzikale jeugdtrauma's. Groot was mijn verbazing dan ook toen ik in Record Collector nr. 539 las dat Fred Fairbrass - een van de twee broers Fairbrass die samen de band Right Said Fred vormen - in de film Hearts Of Fire in Bob Dylans band speelde. Een foto van Bob Dylan en Fred Fairbrass staat hier.

The Philosophy Of Modern Song cadeau bij een abonnement op OOR, zie hier.

Vincent Byloo over The Philosophy Of Modern Song op Radio 1, luister hier.

Ruud Heijjer over de verkoop van de handgeschreven tekst van 'Desolation Row', zie hier.

Op twitter kwam ik foto's tegen van Sharon Tate met een tas met Bob Dylans portret. De foto is gemaakt in 1966 op Heathrow Airport. De tas is gemaakt ter promotie van Bob Dylans boek Tarantula. Zie hier. Tarantula kwam uiteindelijk niet in 1966 uit, maar 1971.

Deze weblog heeft een nieuw tabblad gekregen: Bob Dylan in NL. Achter dit tabblad aanvullingen op mijn boek Bob Dylan in Nederland 1965 - 1984. De informatie achter dit tabblad zal steeds aangevuld worden.


Geen opmerkingen: