Diane di Prima (1934 - 2020)

 Diane di Prima is gisteren overleden, zo las ik op Expecting Rain.

Slechts één keer is ze te vinden in mijn boek Dylan & de Beats (2018): "Ook Diane di Prima – een vaak tot de Beats gerekende dichteres die haar boek Revolutionary Letters (1971) aan Bob Dylan opdroeg – las volgens Dylan-biograaf Robert Shelton voor tijdens The Last Waltz."

Vandaag heb ik Revolutionary Letters gelezen, in de Nederlandse vertaling van Simon Vinkenoog. Goed boek. Dat het mij niet duidelijk is waarom di Prima het aan Bob Dylan opdroeg verandert daar niks aan.

Inmiddels weet ik dat di Prima tijdens The Last Waltz de vierde brief uit Revolutionary Letters voorlas, zie hier.

Zouden Bob Dylan en Diane di Prima met elkaar gesproken hebben op die 25ste november 1976, op de dag van The Last Waltz? Zo ja, waarover? Over de Revolutionary Letters?

Geen opmerkingen: