Dylan kort #3674

Geen mededogen met 'het krijgsherenvolk': In Dagblad van het Noorden van 25 maart schreef Kirsten van Santen over 'Masters Of War': 'Het is ontzettend droevig dat deze woedende woorden nog niets aan kracht hebben ingeboet. Sterker nog, ze lijken veelzeggender dan ooit nu Poetin heeft gedreigd met kernwapens.' Bij het artikel de tekst van 'Masters Of War' in het originele Engels en in de vertaling van Bindervoet en Henkes. [met dank aan Hans] 


~ * ~ * ~

Ali & Ava: Metro's Ruben Mollet sprak met Clio Barnard, regisseur van de film Ali & Ava. In dat gesprek komt Dylan voorbij:

Mollet: Een van de belangrijkste songs in de film is van Bob Dylan. Was het moeilijk om die muziekrechten vast te krijgen?

Banard: Ik heb hem een mooie brief moeten schrijven, wat eigenlijk heel aangenaam was om te doen. Ik moest de film goed uitleggen en vertellen wat ik precies met zijn muziek wou bereiken. Ik heb dus mijn tijd genomen en verschillende versies gemaakt. Dylan heeft nooit persoonlijk geantwoord maar zijn management liet wel weten dat we de song mochten gebruiken. En gelukkig maar, want ik had er mijn script echt rond gebouwd. Ik weet niet wat ik had moeten doen als hij nee gezegd had.

Wat mij dan weer nieuwsgierig maakt naar welke song van Bob Dylan in Ali & Ava is gebruikt, maar dat vertelt Metro helaas niet.

Verschillende Nederlandse websites melden verder over de soundtrack van deze film: 'De score met muziek, van The Specials en Bob Dylan tot recente club- en pophits, dragen bij aan de energieke sfeer van de film.'

Na nog wat speurwerk vind ik in een artikel over het filmfestival in Toronto een songtitel: 'Mama, You Been On My Mind'. 

~ * ~ * ~

Ergens online kwam ik onderstaand cd-hoesje tegen. Het is uit een serie met cd's met muziek uit de periode 1957 tot en met 1963. Van ieder jaar zijn er twee delen verschenen (Volume 1 en 2). 

Voor het ontwerp van dit cd-hoesje zijn verschillende hoesjes van singles gebruikt, waaronder de hoes van de Nederlandse persing van Dylans 'Positively 4th Street', een song uit 1965 en dus niet op een van de cd's in deze serie te vinden. Sterker nog, voor zover ik heb kunnen nagaan, staat Dylan op geen enkel deel van The Singles; Original Single Compilation. Vreemd.


~ * ~ * ~

Wie wel eens een gratis spelletje op computer, tablet of telefoon doet, zal vroeg of laat geconfronteerd worden met reclame voor andere spelletjes. Onderstaande afbeelding is van zo'n reclame.


~ * ~ * ~

Setlist van 24, 26 en 27 maart: Watching The River Flow / Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine) / I Contain Multitudes / False Prophet / When I Paint My Masterpiece / Black Rider / I'll Be Your Baby Tonight / My Own Version Of You / Crossing The Rubicon / To Be Alone With You / Key West (Philospher Pirate) / Gotta Serve Somebody / I've Made Up My Mind To Give Myself To You / Melancholy Mood / Mother Of Muses / Goodbye Jimmy Reed // [encore] // Every Grain Of Sand

~ * ~ * ~

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Masters of War gaat over de wapenindustrie volgens mij. Het is een aanklacht tegen diegenen die geld verdienen aan wapenhandel. Dat zijn natuurlijk niet alleen de Russen, maar ook de NAVO.

tom w zei

Klopt, de song hekelt de mannen / vrouwen die geld verdienen aan de werktuigen die de oorlog effectief maken.

John Spoor zei

In het licht van oorlog en wapenindustrie is het een onbeduidende ergernis Tom, maar je zou mij een groot plezier doen wanneer je stopt met het publiceren van anonieme reacties. Met vriendelijke groet, John