Dylan kort #3742

Setlist 6 april (Osaka, Japan): Watching The River Flow / Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine) / I Contain Multitudes / False Prophet / When I Paint My Masterpiece / Black Rider / My Own Version Of You / I'll Be Your Baby Tonight / Crossing The Rubicon / To Be Alone With You / Key West (Philosopher Stone) / Gotta Serve Somebody / I've Made Up My Mind To Give Myself To You / That Old Black Magic / Mother Of Muses / Goodbye Jimmy Reed / Every Grain Of Sand / [band introductions]

Geen verrassingen op de setlist, wel een nieuwe drummer in Dylans band: Charley Drayton heeft plek gemaakt voor Jerry Pentecost. Jerry Pentecost drumde tot voor kort bij Old Crow Medicine Show. Drie dagen geleden plaatste deze band op Facebook een bericht met daarin onder andere: 'We owe a huge THANK YOU to Mr. Jerry Pentecost for his talent and friendship these last few years. He got an incredible opportunity he couldn’t turn down, and we’ll always be here rootin for him! ' Inmiddels weten we dus wat die 'incredible opportunity' is.

Heaven #3 (mei / juni 2023) bevat een recensie van Fragments, geschreven door Harmen van Aurich. Van Aurich is vooral positief over de twee cd's met niet eerder uitgebrachte studio-outtakes en de nieuwe mix van Time Out Of Mind. Hij is wat minder enthousiast over de bonus disc met Tell Tale Signs-songs en de cd met concertopnamen.

Kenny Wayne Shepherd: dé Blueskrant #30 (februari t/m april 2023) bevat een uitvoerig stuk over Kenny Wayne Sheperd en zijn album Trouble is... 25. De laatste alinea van het artikel gaat over Bob Dylan:

Het album, Trouble is.... 25 bevat naast het door Bob Dylan geschreven 'Everything Is Broken' een bonustrack van een niet-uitgebrachte versie van Dylans 'Ballad Of A Thin Man' en daar heeft Kenny een zeer goede reden voor.

'Wanneer je een songwriter bent, dan kan je niet om hem heen, Dylan is nog steeds één van de grootste tekstschrijvers vandaag de dag. Ik heb een aantal maanden met Dylan mogen touren ter promotie van mijn debuutalbum. We spraken dagelijks met elkaar en hij heeft een onuitwisbare indruk op mij gemaakt en heeft me enorm geholpen met een support die je nodig hebt als beginnende artiest. Hij heeft me altijd serieus genomen en dat inspireerde mij. Vandaar een extra eerbetoon aan hem op dit album, wellicht zal ik eens een volledig tribute album ter ere van Dylan maken.'

[met dank aan Hans]

Ik moet bekennen dat ik zo een, twee, drie niet kon bedenken wanneer Kenny Wayne Shepherd samen met Dylan op tournee is geweest. Volgens dé Blueskrant moet dat geweest zijn om Shepherds debuutalbum te promoten. Dat album - Ledbetter Heights - verscheen in september 1995. Na wat zoekwerk blijkt het te gaan om concerten in 1996, zie de tourposter van het concert op 17 mei 1996.

Het laatste voorjaar (2023), boek van Minke Douwesz bevat als motto Dylans regels: 'They say everything can be replaced / Yet every distance is not near'. [met dank aan Rob]

In Papyrus; Een geschiedenis van de wereld in boeken van Irene Vallejo komt Dylan voorbij: Twitter braakt het voorlaatste nieuwsbericht uit - ongehoord: de Zweedse Academie heeft de Nobelprijs voor de Literatuur toegekend aan Bob Dylan.

Geamuseerd volg ik de kakofonie in de media van apocalyptische uitspraken. Er wordt gejuicht dat er eindelijk een bom is gelegd onder de hiërarchische verhoudingen en het literaire snobisme. In de verontwaardigde reacties klinkt wantrouwen door over de zogenaamde vooruitstrevendheid van het stokoude Zweedse comité. Enzovoort. [met dank aan 'mevrouw Tom']

Roger Waters: Direct nadat het concert van Roger Waters - afgelopen dinsdag - was afgelopen, ontving ik een bericht van zoonlief die bij dat concert was, ik citeer: Concert was leuk! Maar ik sms vooral nu gelijk even omdat ie dylan genoemd heeft. Een 20 min lang nummer op blonde on blonde had hij inspiratie van genomen en de tekst "sad lady" ofzoiets had ie eruit gepakt [met dank aan zoonlief]


Geen opmerkingen: