Olof Björner

Gisteravond is Olof Björner overleden. Björner is binnen de Dylanwereld bekend van zijn website Olof's Files, een site waarop hij al Dylans concerten en opnamesessies in kaart bracht. Een belangrijke website voor iedere Dylanliefhebber die een beeld probeert te krijgen van Dylans leven muziek. De nauwgezetheid waarmee Björner de informatie over Bob Dylan verzamelde en presenteerde op zijn website maken Olof's Files tot een van de weinige echt essentiële websites over Dylan. Vanaf 2002 publiceerde Björner een deel van zijn Dylanwerk in een serie van dertien boeken. Björner worstelde al een tijdje met zijn gezondheid, en nu is hij dus overleden. In de Dylanwereld zal zijn nauwgezetheid en zijn tomeloze inzet bij het in kaart brengen van Dylans werk in de studio en op het concertpodium enorm gemist worden. 

Ik wens de familie en naasten van Olof Björner veel sterkte in deze moeilijke tijd.

3 opmerkingen:

Jan van den Berg zei

Ik zag het voorbij komen op Twitter en moest gelijk ook aan jouw (deze) site denken...

Ik hoop dat Olof zijn werk net als die van jou voort kan blijven bestaan (of beschikbaar blijft) op wat voor manier dan ook.

Anoniem zei

Hier schrik ik van! Al decennialang is zijn werk voor mij een baken van informatie en feitjes. Toevallig vanochtend nog iets opgezocht op zijn website. En nu lees ik dit. Ik heb de man persoonlijk nooit gekend maar zijn werk is inderdaad van onschatbare waarde voor Dylan-kenners. Groet, Floater.

Roel zei

Voor meer over Olof Björner, zie het bericht van Michael Gray op Facebook https://www.facebook.com/WriterMichaelGray/

Wat een geweldig werk heeft Olof Björner afgeleverd.