Dylan kort #3803

The Concert For Bangladesh: Volgens een kort bericht in Uncut (januari 2024) wordt volgend jaar The Concert For Bangldesh opnieuw uitgebracht in een luxe editie. Hoeveel luxer deze nieuwe editie is ten opzicht van de luxe editie uit 2005 en of het gaat om alleen lp / cd of ook op dvd / blue ray vertelt het bericht niet.

Robbert-Jan Henkes hertaalt nogmaals 'The Times They Are A-Changin'', zie hier. [met dank aan Hans]

De favoriete songs van Kamerleden, zie hier. Voor je kijkt, enig idee wie voor Dylans 'Like A Rolling Stone' kiest? [met dank aan Martijn]

Iggy Pop & Tom Waits op BBC Radio. Ze draaien geen muziek van Dylan, maar Pop noemde (rond 1 uur 45 minuten) wel Dylans The Philosophy Of Modern Song en draaide daarna een in dit boek besproken song: 'There Stands The Glass' van Webb Pierce. Luisteren kan hier. [met dank aan Harry] Ik moest gelijk aan dit bericht denken.

Legacy Of Music (= Sony Nederland) over Dylans eerste concert op Nederlandse bodem, zie hier.

Material Wealth de cd: Eerder schreef ik in 'Dylan kort #3779' over het boek Material Wealth vol materiaal uit het archief van dichter Allen Ginsberg. Hoewel het boek inmiddels is verschenen, heb ik nog niet een exemplaar te pakken kunnen krijgen. Ik hoop dat daar deze week verandering in komt. In maart 2024 verschijnt de cd Soundtrack To The Allen Ginsberg Book Material Wealth. Op deze cd is Bob Dylan op twee songs te horen: 'Going To San Diego' en 'Do The Meditation Rock'. Ik ga er van uit dat dit dezelfde opnamen zijn als op de Ginsberg-boxsets Holy Soul Jelly Roll (1994) en / of The Last Word On First Blues (2016), zie hier.

Bob Dylan verkoopt huis in Schotland, zie hier, hier en hier.

Taylor Swift is door Time verkozen tot persoon van je jaar. Volgens Metro kan Swift 'als songwriter [worden] vergeleken met Bob Dylan, Paul McCartney en Joni Mitchell'. Ik heb nog nooit (lang genoeg) naar de muziek van Swift geluisterd om te kunnen beoordelen of deze bewering klopt. Misschien toch maar eens doen.

The Philosophy Of Modern Song, de Nederlandse vertaling, is afgeprijsd. In meerdere webwinkels wordt het boek aangeboden voor €14,99.

Herinnering: Bob Dylan in Nederland 1965 - 1984 is inmiddels op veel plekken voor dezelfde schappelijke prijs (€14,99) te koop. 

15 februari 2024: Lezing over Bob Dylan in de Bib in Sint-Niklaas, zie hier.




2 opmerkingen:

Ton zei

Hoi Tom,

Heb dit boek onlangst aangeschaft voor de genoemde prijs.
Ben nu bijna halverwege en heb al gekeken wanneer deel 2 zal verschijnen !
Dit geeft,denk ik, ook al aan wat ik van deel 1 vind. Ben so wie so al erg gesteld op verhalen met veel details maar jouw boekje overtreft mijn verwachtingen. Een groot compliment is dan ook op zijn plaats.

Groeten,
Ton

PS: Wanneer komt deel 2 uit ??

tom w zei

Beste Ton,

Dank voor het compliment.
Over een verschijningsdatum voor deel 2 kan ik je nog niks zeggen, helaas.

groet,
Tom