Dylan kort #3813

Material Wealth: Eerder schreef ik over het boek Material Wealth (zie hier) & ergens moet ik ooit iets geschreven hebben over het bij dit boek horende cd (maar waar kan ik 1, 2, 3 niet vinden). De cd Soundtrack To The Allen Ginsberg Book Material Wealth; Allen's Voice In Poems And Songs 1956 - 1996 ligt nu naast me. Bob Dylan is op twee songs op dit album te vinden: 'Going To San Diego' & 'Do The Meditation Rock'. Beide opnamen zijn eerder uitgebracht: de eerste op First Blues en de tweede is te vinden op The Last Word On First Blues. Aan de binnenzijde van het kartonnen cd-hoesje staat een quote van Bob Dylan over Allen Ginsberg (zie foto).

In de winkel waar ik de Ginsberg-cd net ophaalde viel mijn oog nog op de elpeehoes van The Real Dirt van King Blank. Deze hoes is overduidelijk een knipoog naar de hoes van Dylans Bringing It All Back Home.

Robert Vuisje - Maak de wereld beter: twee citaten uit dit boek:

'Het was de keuze van mijn moeder dat ik werd genoemd naar Robert Zimmerman, oftewel Bob Dylan. Haar idool. Maar zijn muziek werd nooit mijn muziek.'

'Woody Allen was Allan Konigsberg en de echte naam van Bob Dylan was Robert Zimmerman.' [met dank aan Alja]

Zimmerman: in het verlengde van bovenstaande: in Heaven (mrt/apr 2024) een stuk over Zimmerman: 'een succesvolle afsplitsing van de Belgische formatie Balthazar [...] Simon Casier, bassist van Balthazar, is de geestelijk vader van Zimmerman. Aangezien Bob Dylan zijn eigen naam niet gebruikt heeft Casier die naar eigen zeggen maar overgenomen.'

L.H. Wiener - 'In Memoriam Jacob Zeepvat' met een citaat uit Dylans 'It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)', zie hier.

Wouter van Oorschot - Dylan en wij zonder Amerika, zie hier.

De 5 platen die The Bony King mee neemt naar het spreekwoordelijke onbewoonde eiland, zie hier.

Jens Mulders over 'Sign On The Window', zie hier.

Bram de Winter over 'Rainy Day Women #12 & 35', zie hier.

Peter van Vleuten in zijn column van 16 februari: 'Ik wil niet alle details uit de doeken doen, maar "the jester" is in ieder geval Bob Dylan.' Volgens mij is Van Vleuten een belangrijk detail -de sleutel - vergeten: Frank! De sleutel is immers Frank. Toch? Voor de gehele column, zie hier.

Geen opmerkingen: