Losse eindjes

Drie dagen geleden kreeg ik van Bert een mail met de link naar bovenstaande trailer van Odds And Ends, een nieuwe film over Dylan. Een dag later gevolgd door een mail van Rob over dezelfde film. Odds And Ends kan on demand bekeken worden tegen inlevering van pegels. De film komt niet op tv, niet op Netflix, niet in de bioscoop en ook niet op dvd uit, zoals het zich nu laat aanzien. 
Ik worstel met Odds And Ends. Aan de ene kant is een nieuwe Dylan-film goed nieuws, maakt het nieuwsgierig, maar aan de andere kant zijn er de kleine lettertjes. Wie bovenstaande trailer op YouTube bekijkt, ziet in de beschrijving staan: The film is an eclectic new compilation of rare promotional films, videos and behind-the-scenes footage. Niets aan Odds And Ends is nieuw, de film is samengesteld uit eerder getoonde filmfragmenten.
Wil ik geld neertellen voor twee uur beelden die ik al gezien heb? Ik worstel. Opvallend is dat op Dylans website niets te vinden is over Odds And Ends, een teken aan de wand?
Mezelf kennende ga ik uiteindelijk wel overstag, zal ik de film huren, maar vandaag nog niet.

~ * ~ * ~

De afgelopen dagen heb ik een boek gelezen waarin de auteur een poging doet grappig te zijn over de rug van songschrijvers. Het boek is niet grappig. Ik kan wel stellen dat het zelfs een worsteling was om het uit te lezen. Wat die worsteling alleen meer lastiger maakte, is dat ergens in de pagina's van dit boek Bob Dylan er van langs krijgt. Dat is an sich niet zo erg, ware het niet dat het grappig bedoelde commentaar over Dylans schrijven kant noch wal raakt. Ruim voor ik het boek definitief kon dichtslaan, had ik me dan ook voorgenomen de auteur (en zijn drol van een boek) er flink van langs te geven, maar dat gaat niet gebeuren. 
Tegen het eind van het boek schrijft de man over een door hem samengesteld lijstje met de slechtste songteksten ooit: "I am just doing this out of sourness of my own heart. And to get a bit of publicity for the book from whining Bob Dylan fans who want to burn me at the stake for dissing Rock's own poet laureate."
Damn, door over zijn boek te zeiken speel ik de man dus in de kaart. Dat verdom ik. Er zit niks anders op dan de man en zijn boek dood te zwijgen.

~ * ~ * ~

Ik weet het, ik ben deze maand meer af- dan aanwezig op de blog. Na de drukte rond Dylans tachtigste en de publicatie van Bob Dylan in Nederland 1965 - 1984 neem ik even wat afstand. Komt allemaal goed.

Geen opmerkingen: