Toeval? Nah.

Avond, ik lees een boek. Een goed boek, waarover later meer. Het is geschreven door een liefhebber van Dylans muziek. Bob Dylan komt dan ook enkele malen in het boek voorbij. Ik wil het eerst uitlezen, dan vertel ik meer. Even geduld nog.

'Mevrouw Tom' kijkt televisie, een dvd. Het geluid staat niet hard. Ik concentreer mij op wat ik lees, ik probeer mij niet te laten afleiden door het geluid van de buis. Het geluid valt weg, 'mevrouw Tom' is opgestaan om iets in te schenken. Thee, denk ik. Doordat ik me concentreer om het geluid niet te horen, schreeuwt de stilte van de stopgezette dvd in mijn oor. Ik kijk op, dit is wat ik zie:


Toeval? Nah. Bob Dylan is immers overal.


[dvd: Jack Taylor]

2 opmerkingen:

Pjotr zei

Toevallig had ik het album weer eens opstaan toen ik dit las,moet zeggen na al die jaren dat ik dat album al luister. Moet ik zeggen dat de demo's vaak mooier zijn dan het orgineel. Idiot wind bijvoorbeeld. Ik vind dat een van zijn mooiste. Maar de versie die de daadwerkelijk plaat haalde vind ik eigenlijk het minst.
Leuk om zo dingen tegen te komen. Welke film/serie is het?

tom w zei

Ha Pjotr,
Het gaat om de serie Jack Taylor. In een latere aflevering komt Dylan nogmaals voorbij. Er wordt - ik parafraseer - een exemplaar van Dylans eerste album cadeau gedaan, de versie met de 4 songs die later van de plaat gehaald zijn.
Dat die 4 verwijderde songs niet op zijn eerste, maar tweede album stonden, is wat knullig van de schrijvers van Jack Taylor. De cadeau gegeven plaat waarvan even een glimp te zien is, is niet Dylans eerste, noch zijn tweede...