02/11/2021 Bob Dylan & band @ Riverside Theatre, Milwaukee

Vanavond geven Bob Dylan een band een concert in het Riverside Theatre in Milwaukee. Het is Dylans eerste concert in 23 maanden. Zijn meest recente concert was op 8 december 2019 in Washington. 

De laatste keer dat er zoveel tijd zat tussen twee Dylan-concerten, is een tijdje geleden. Daarvoor moeten we terug naar begin jaren tachtig, de concertdroogte tussen het afsluitende concert van de Amerikaanse en Canadese tournee van eind 1981 - op 21 november in Lakeland, Florida - en het eerste concert van de Europese tournee van 1984, 28 mei in Verona.

Ik ben vanavond niet in Milwaukee en toch voel ik een zekere spanning. Wat gaat hij spelen? Wie speelt er in de huidige tourband?

Volgens een bericht op Facebook staat Dylans tourbus al een tijdje naast het Riverside Theatre. Hij en de band gebruiken de concertzaal waar vanavond de Rough And Rowdy Ways-tour van start gaat voor oefensessies. Volgens de officiële aankondiging gaat die tournee anders worden dan we gewend zijn, het staat op de banner ter aankondiging van die tour, boven Dylans naam in gele letters: "Things aren't what they were..." Dat zinnetje is afkomstig uit "I’ve Made Up My Mind to Give Myself to You" van het album Rough And Rowdy Ways (2020). Is dit, net als de naam van die tour, een indicatie dat de man van plan is veel van Rough And Rowdy Ways - zijn meest recente album - te spelen?

Vanachter mijn toetsenbord ergens in het oosten van Nederland - niet in Milwaukee vandaag - kan ik alleen maar afwachten tot eerst de setlist en daarna een opname van het concert in het Riverside Theatre de wereld overgaat. Op dit soort momenten mis ik wel eens de avonturier in mij. Zeker nu ik weet dat er nog kaarten voor vanavond te krijgen zijn.

Doen? Is het haalbaar om nu nog?

Gaat er een vlucht?

Het antwoord is met één telefoontje te verkrijgen.

Bel jij of bel ik?



Geen opmerkingen: