Dylan kort #3666

The Lost Weekend is de titel van een documentaire over de twee dagen in de studio in december 1974 in Minneapolis waarop Bob Dylan vijf songs voor Blood On The Tracks opnieuw opnam. In de documentaire onder regie van Sean A. Skinner en Aaron Goodyear komen Peter Ostroushko, Chris Weber, Gregg Inhofer, Kevin Odegard en Billy Peterson aan het woord. Dit zijn de muzikanten die aanwezig waren tijdens (een van de twee of beide) sessies waarbij nieuwe versies van 'Idiot Wind', 'You're A Big Girl Now', 'Tangled Up In Blue', 'Lily, Rosemary And The Jack Of Hearts' en 'If You See Her, Say Hello' werden opgenomen.

Het gaat waarschijnlijk nog wel even duren voor we de documentaire kunnen zien. De planning is dat de film ergens volgend jaar uitkomt. De Europese release is dan vaak nog een stuk later dan de Amerikaanse release. We moeten geduld hebben dus.

Voor het affiche is goed gekeken naar het rode notitieboekje dat Bob Dylan gebruikte tijdens het schrijven van de songs voor Blood On The Tracks, zie hier.

Er is - voor zover ik weet - verder nog niet zo heel veel bekend over deze film. Zie hier en hier. Mocht je elders informatie vinden over The Lost Weekend, dan hoor ik dat graag.

~ * ~ * ~

Lars Kepler - Hypnose:

'Op de radio is een discussie gaande over de vraag in hoeverre hypnose als behandelingsvorm verboden zou moeten worden. Een man vertelt dat hij een keer werd gehypnotiseerd om te geloven dat hij Bob Dylan was.

"Ik wist natuurlijk dat het niet waar was," zegt hij lijzig. "Toch werd ik als het ware gedwongen om te zeggen wat ik zei. Ik wist dat ik gehypnotiseerd was, zag mijn vriend daar zitten wachten, en toch dacht ik dat ik Dylan was. Ik sprak Engels, ik kon niet anders. Ik had wel ik weet niet wat kunnen bekennen."'

[met dank aan Hans]

~ * ~ * ~

Vond Madness bij het maken van (de eerste paar seconden van) de videoclip voor 'Embarrassment' inspiratie bij de openingsscène van Dont Look Back om dit op een wat vreemde manier te verwerken, of zie ik overeenkomsten die er niet zijn? Zie hier.

~ * ~ * ~


Geen opmerkingen: