Dylan kort #3669

'dat muntstuk' heeft een korte update gekregen, zoals ik beloofd had, zie hieronder.

Oom Dagobert is geen liefhebber van Dylans derde album (zie afbeelding).

161 West Fourth Street: Bob Egan maakt al jaren schitterende reportages over bijzondere plekken in zijn New York. Plaatsen waar foto's voor albumhoezen zijn gemaakt, muzikanten hebben gewoond of hebben gewerkt. Op zijn website PopSpots staat nu een schitterend verhaal over Dylans eerste appartement in New York aan 161 West Fourth Street waar hij van 1961 tot en met 1964 heeft gewoond. Egan plaatst Dylan-foto's van onder andere Ted Russell in perspectief en geeft een uitstekend beeld van de woonsituatie in Dylans eerste jaren in New York. Een absolute must read, zie hier. [met dank aan Rob]

Kringloop: Ik schrijf hier zo nu en dan over de schitterende vondsten die ik bij de verschillende kringloopwinkels doe. Maar het is zeker niet altijd feest en soms ga ik ook de mist in. Het voordeel is dat de mist ingaan bij de kringloop nooit duur is. Gisteren kwam ik bij de kringloopwinkel het boek Een grote dorst van Bert Schierbeek tegen. Ik heb in het verleden wel meer van Schierbeek gelezen, vaak wel aardig. Bovendien sprak de ietwat afwijkende typografie van het boek me wel aan. Bij thuiskomst sloeg ik Een grote dorst op een willekeurige pagina open en zag daar een citaat uit Bob Dylans 'Ballad Of A Thin Man' staan en wist gelijk: dat boek heb ik al gelezen. Het zij zo, er komt vast nog wel een keer iemand voorbij die ik een plezier kan doen met Een grote dorst van Schierbeek.

"Summer Days", 13 november 2002 - over enkele maanden is dit 20 jaar geleden -, zie hier.


Geen opmerkingen: