aantekening #7705

Henk stuurde mij anderhalf, twee weken geleden de cd Hotwalker van Tom Russell. Daar moest ik maar eens naar luisteren, aldus Henk. Dat heb ik vanochtend gedaan. Hotwalker is geen gemakkelijk album, daar moet je even voor gaan zitten. Het is meer verhaal dan muziek, verhaal waarin vele bekende namen voorbij komen zoals Charles Bukowski, Lenny Bruce, Woody Guthrie, Allen Ginsberg en Dave van Ronk. Een feest der herkenning noemen ze volgens mij zoiets. 
Ook Bob Dylan komt op Hotwalker voorbij, in de tracks "Beat Folk" en "Van Ronk" noemt Russell Bob Dylan. 
Mocht je de kans krijgen, luister dan eens naar Hotwalker.
Dank Henk.

~ * ~ * ~

In de eerste zin van de inleiding bij The Fall Of America Journals 1965 - 1971 van Allen Ginsberg wordt Bob Dylan genoemd. De naam Bob Dylan valt zelfs eerder dan de naam Allen Ginsberg.
Ik bestelde dit boek in juni, het verscheen in november, maar de handelaar waar ik het bestelde lukte het maar niet om het boek te leveren, tot mijn grote frustratie. 
Nu, via een andere handelaar, is het boek eindelijk in mijn bezit en kan ik beginnen aan The Fall Of America Journals 1965 - 1971
Ik heb het al eerder geroepen: ik kan ieder Dylan-liefhebber aanraden om The Fall Of America, de dichtbundel van Allen Ginsberg, te lezen. Het zou mij niet verbazen als daar The Fall Of America Journals 1965 - 1971 bijgevoegd kan worden.

~ * ~ * ~

Na enkele maanden waarin het album enigszins uit mijn blikveld was verdwenen, heb ik Travelin' Thru weer eens uit de kast gepakt, vooral om de John Wesley Harding-outtakes te draaien, voor mij toch wel het hoogtepunt van dit vijftiende deel van The Bootleg Series
Hoewel Dylan in augustus '69 op Wight "As I Went Out One Morning" helemaal niet gespeeld heeft, moet ik bij het horen van deze outtake wel altijd aan dat concert denken.
En door die gedachtesprong krijg ik ook gelijk weer zin om naar Wight te luisteren. Misschien zondag, als de sneeuw valt zodat de muziek de kou kan verdrijven.

~ * ~ * ~

Op Dylans website op de pagina waar de albums staan ontbreekt Travelin' Thru zie ik net. Rough And Rowdy Ways, het album dat daarna verscheen, staat er wel op.

Geen opmerkingen: