Trrrring

"Hallo?"
"Met mij. Alles goed?"
"Prima, met jou ook?"
"Uiteraard. Luister, ik heb een raadsel voor je."
"Laat maar komen."
"Oké, jij als liefhebber moet dit toch weten. Welk Dylan-album begint met 'Knockin' On Heaven's Door'."
"Begint?"
"Begint."
"Dan is 't dus niet Pat Garrett And Billy The Kid. Dan zal 't wel een verzamelaar zijn."
"Ja...."
"Greatest Hits 3 misschien?"
"Nee, die eindigt met 'Knockin'."
"Phoe... Uhm, Essential is het niet... Side Tracks ook niet..."
"Geef maar op. Je komt er toch niet achter."
"Wacht effe. Uhm... Oh!, uhm... een paar jaar geleden kwam er zo'n verzamelaartje uit met alleen songs uit de jaren zeventig, Bob Dylan 70s of zo iets. In een digipak. Dat zal 'm wel zijn."
"Nee, sorry. Ook niet goed."
"Die compilatie rond die remix van Mark Ronson?"
"Nee!"
"Uhmmmm.... Ik weet 't echt niet. Zeg het maar."
"Masterpieces..."
"Oké. Dat is dan weer opgelost. Waarvoor belde je nou echt?"
"Hiervoor."
"Voor die gekke quiz? Verder niks??"
"Nou nee. Kijk, het zit zo. Ik had het er net met Marie over, over Dylan en zo. Hoe we er op kwamen, weet ik niet meer, maar op een gegeven moment zei ik dat ik meer wist van Dylan dan jij. Dat geloofde ze niet. Enfin, na lang praten heb ik die quiz bedacht om haar te laten zien dat ik gelijk heb. Ik wist 't namelijk al wel, van 'Knockin' On Heaven's Door'. Ze heb nu zelf kunnen horen dat ik meer weet, ik had de telefoon op speaker staan, dus nu moet ze mij wel gelijk geven. Mijn dag kan niet meet stuk! Hahahaha..."
"Wacht even, dus je belt mij met een stom quizje om je vrouw een hak te zetten."
"Nou, stom... Ik bedoel..."
"Doe dat maar niet meer."
"Wat?"
"Mij gebruiken om je vrouw te kakken te zetten. En in één adem mij eigenlijk ook."
"Valt toch wel mee..."
"Weet je wat, bel maar helemaal niet meer."
"Hoezo?"
"O, en voor ik het vergeet: koop een bosje bloemen voor die vrouw van jou. Je hebt wat goed te maken. Die vrouw verdient een standbeeld, weet je dat? Er zijn er maar weinigen die het met jou zouden kunnen volhouden en zij flikt 't 'm al jaren. Van goud is ze."
"Maar ik had toch gewoon gelijk? Ik wist 't toch en jij niet?"
"Jij snapt 't echt niet, hè? Voorlopig hoef je mij niet meer te bellen. Ik zet een bakkie koffie, leg Masterpieces op de draaitafel en ga heel hard proberen om jou te vergeten."
"Maar wat heb ik fout gedaan dan?"
"Wat je fout heb gedaan??? Het is goed met je. Tot ziens."
"Henk!"
Tuut - tuut - tuut
"Hallo?"
Tuut - tuut - tuut
"Hij heb opgehangen, snap jij dat nou, Marie?"
"...."
"Marie?"