Highway 61 dochters Revisited

Voor wie de oude blog Bob Dylan in (het) Nederland(s) en de serie Highway 61 dochters niet kent, even in het kort de voorgeschiedenis. In 2014 verscheen mijn boek Laat mij vandaag vergeten tot morgen. Op de voorzijde van dat boek staat een foto van dochterlief met Highway 61 Revisited in haar handen. Die foto werd in de zomer van 2012 gemaakt. In april 2014 kwam Rob met het idee voor de serie Highway 61 dochters: foto's van dochters van Dylanliefhebbers die het album Highway 61 Revisited vasthouden, net als op de kaft van Laat mij vandaag vergeten tot morgen. Dat leverde een erg leuke serie op die te vinden is op de weblog Bob Dylan in (het) Nederland(s). Voor wie geen zin heeft in zoeken zet ik hier links naar de afleveringen op een rij:

Highway 61 dochters #1

Highway 61 dochters #2

Highway 61 dochters #3

Highway 61 dochters #4

Highway 61 dochters #5

Highway 61 dochters #6

Highway 61 dochters #7

Drie jaar na de eerste foto van dochterlief met Highway 61 Revisited, maakte ik een tweede foto. Niet met wederom de albumhoes in haar handen, maar met het boek Laat mij vandaag vergeten tot morgen zodat een soort Droste effect ontstaat. Die foto gebruikte ik onder andere bij een stuk over 'Like A Rolling Stone', zie hier.

Vanochtend maakte Facebook mij er op attent dat het vandaag 7 jaar geleden is dat dat stuk met die foto werd geplaatst op Bob Dylan in (het) Nederland(s) en op Facebook en zo ontstond vanochtend het plan voor een nieuwe foto. Dochterlief ging gelijk akkoord en de foto werd gemaakt:



Zou het niet mooi zijn als er nieuwe afleveringen van Highway 61 dochters verschijnen? Ik zou het in ieder geval leuk vinden, dus Dylanliefhebbers: duw jullie dochters Highway 61 Revisited in handen, maak een foto en stuur deze naar twillems87[at]gmail.com


Geen opmerkingen: