aantekening #8594

In oktober 1992 verscheen Palomine, het eerste album van Bettie Serveert. Vier maanden later stond Bettie Serveert in het voorprogramma van Bob Dylans drie concerten in Nederland: Utrecht op 15 en 16 februari, Eindhoven op 17 februari 1993. Afgelopen vrijdag verscheen voor de 30ste verjaardag van het album Palomine opnieuw op cd en lp. Ik was vanmiddag in de platenzaak om dat album te kopen, hoewel mijn exemplaar dat ik eind '92 kocht nog in uitstekende staat is. Je doet het voor de extra's zal ik maar zeggen. Hoorde Bob Dylan rond de tijd dat deze Nederlandse band in zijn voorprogramma stond Palomine
In diezelfde platenzaak werd de recent verschenen Dylan-special van Uncut ook te koop aangeboden. Net aangekomen, begreep ik.

~ * ~ * ~

In de kringloopwinkel vond ik gisteren de poƫziebloemlezing Music's Spell (Everyman's Library Pocket Poets; 2009). In deze bloemlezing vooral poƫzie over componisten van Bach & Beethoven, over fuga's, opera's, counter tenors, harpen en fluiten. Daartussen het gedicht 'Woody Guthrie Visited By Bob Dylan: Brooklyn State Hospital, New York, 1961' van David Wojahn. In dit gedicht beschrijft Wojahn Bob Dylan zo:


Guitar case, jean jacket. A corduroy cap slides
Down his forehead. Doesn't talk. He can't be more
Than twenty. He straps on the harmonica holder,
Tunes up, and begins his "Song to Woody,"
Trying to sound three times his age

Dit gedicht is ook te vinden in de bundel Mystery Train van David Wojahn.

~ * ~ * ~

Voor alle abonnees van Isis: let even op, als het goed is heb je afgelopen week een aanvulling op de laatste Isis in je mailbox ontvangen. (Bij mij verdwijnen die dingen nogal eens in het mapje reclame waardoor ik ze over het hoofd zie.)

Geen opmerkingen: