Dylan kort #3772

Robbie Robertson (1943 - 2023): Bob Dylans reactie op de dood van Robbie Robertson is kort, maar krachtig, zie hier. Uiteraard is er in de media veel aandacht voor de dood van de Band-gitarist: Dagblad van het Noorden, NOS, VRT, NRC, NPO Radio 2, OOR, NU.nl, Het Nieuwsblad, Maxazine, nogmaals NRC, de Volkskrant, Trouw (betaalmuur), Het Parool, De Standaard (betaalmuur), Radio Veronica, HUMO, RTL Boulevard, Blues Magazine, Lust For Life


Uncut 317 (oktober 2023) heeft een recensie van het album In The Throes van Buddy & Julie Miller. Op dit album staat het met Dylan geschreven 'Don't Make Her Cry'. Bij het tijdschrift - en dit is interessant - zit een cd met daarop 'Don't Make Her Cry'. Verder bevat deze Uncut een uitvoerig artikel over Tom Waits. Bij dit artikel een kort stukje over Bob Dylan die in 1986 Waits' Franks Wild Years bezocht.

In 'The joy of being a Dylan author' legt Jochen Markhorst uit waarom het zo aangenaam is om over Dylan te schrijven. Artikel is in het Engels, meestal zijn dat artikelen die ik oversla voor 'Dylan kort', maar aangezien Jochen Markhorst bijzonder lovend is over deze blog en mij in het bijzonder, kan ik het toch niet laten hier een link te plaatsen. [Dank Jochen!], zie hier.

Maarten Moll: 'Neem Bob Dylan. Wat mij betreft schreef hij zijn beste liedjes een behoorlijk lange tijd geleden.' Zie hier.

Heeft Moll gelijk? Essays (maximaal 1000 woorden) waarin je aantoont of hij wel of niet gelijk heeft, zijn welkom en worden mogelijk op deze weblog geplaatst. Inzenden kan naar twillems87[at]gmail.com. Graag aanleveren als Word-document.

Dizq heeft een aantal moeilijk te vinden CBS-reclamefolders met Bob Dylan te koop staan, zie hier.

Harry Slinger over onder andere Bob Dylan, zie hier.


Later vandaag meer...

1 opmerking:

Hennie zei

Ik heb het stuk van Maarten Moll niet gelezen, het zit weer achter zo’n email-muur, maar ik ben wel een beetje klaar met al die Dylan-‘liefhebbers/kenners’ die ophouden na 1975/1976. Dat zie je ook vaak bij cover-bands en cover-artiesten, daar blijft het meestal bij ‘I Want You’, ‘Girl From The North Country’ en met veel geluk nog ‘Simple Twist Of Fate’. En als je heel veel geluk hebt ‘Make You Feel My Love’ :-). Dan houdt het voor mij intussen wel op.
Groet, Hennie