Dylan kort #3770

Barbie the Movie: De krantenkoppen van vandaag gezien? 'Bob Dylanfans verdringen Barbiemeisjes bij de ingang van bioscopen' en: 'Barbiesoundtrack vliegt de winkel uit; Dylanliefhebbers kopen het album massaal'.

Wat is er aan de hand? Voor de soundtrack van de film Barbie hebben Nicki Minaj en Ice Spice het nummer 'Barbie World' opgenomen. In deze song zit onderstaand tekstfragment:

In that pink Ferrari, we peelin' out
I told Tae bring the Bob Dylan out
That pussy so cold, we just chillin' out

De songtekst staat hier. De song kan hier beluisterd worden.


John Schoorl & Paul Onkenhout
over 'Joey' op de website van de Volkskrant achter een betaalmuur, zie hier. [met dank aan Arie en Marnix] Vraag: heeft dit ook in de papieren editie van de krant gestaan?

Once Were Brothers, de film over The Band, komt voorbij in een kort stukje op de website van Top 40, zie hier.

Tattookoning Henk Schiffmacher: 'Ik heb zelf een tekst van Bob Dylan op Douwe Bob gezet. Zat er een spelfoutje in. De ontbrekende letter hebben we er met een v’tje boven gezet. Hij had zelf de verkeerde tekst meegenomen en moest erom lachen. Dat was mazzel.' Bron, zie hier. Tijdens een Dylanconcert in 2017 (?) zat Schiffmacher enkele stoelen voor mij, dat hij weet wie Bob Dylan is verrast me dus niet. Dat Douwe Bob 'iets' met Dylans muziek heeft, verrast me wel.

Om nog even bij tattoos te blijven: ik ontdek net dat ook Post Malone een Dylan-tatoeage heeft, zie hier. Probleem is dat ik niet weet wie Post Malone is...

Hotel de Wereld in Wageningen heeft een Bob Dylan-kamer met onder andere 'een zwevende gitaar', zie hier

'Hoteltje boeken, schat?' 

'Goed idee, de kust?' 

'Ik dacht: laten we eens naar Wageningen gaan, voor de verandering....'

aanvulling:

Buddy en Jullie Miller schreven samen met Bob Dylan 'Don't Make Her Cry', zie hier. [met dank aan Henk] Op deze site kan de song ook beluisterd worden.

2 opmerkingen:

Henk zei

Hoi Tom

Hier misschien iets voor je Blog.

Zo vaak schrijft Dylan niet voor anderen.

https://www.spin.com/news/

Vr. Groet Henk Spaan

tom w zei

Dank Henk, ik heb de link aan deze 'Dylan kort' toegevoegd.
groet,
Tom