Dylan vinden waar hij niet of nauwelijks is #225

Een paar dagen geleden las ik online een aankondiging voor een concert van Hurray For The Riff Raff. Die aankondiging was door het Bob Dylan Center in Tulsa gedaan. Ik moet bekennen dat ik nog nooit van deze band gehoord had, maar de wat vreemde bandnaam in combinatie met de aankondiging van het concert door het Bob Dylan Center intrigeerde en dus zocht ik online naar muziek van deze band. Nog geen 20 seconden na het horen van een van de songs van deze band wist ik dat ik meer wilde horen en dus zocht ik bij een webwinkel naar beschikbare en betaalbare albums van deze band. In verschillende webwinkels werden in totaal een album of zes van deze band aangeboden, ik koos vrij willekeurig een album: Small Town Heroes uit 2014. Vandaag viel de cd door mijn brievenbus, goede plaat. Op de achterzijde van het hoesje, zo ontdekte ik, staat een kleine afbeelding van twee dicht tegen elkaar aan gedrukte figuren, de hoofden iets naar elkaar gericht. Het silhouet van de twee verraadt wie het zijn: Bob Dylan en Suze Rotolo, zoals ze sinds 1963 op de hoes van The Freewheelin' Bob Dylan staan. Met dat in het achterhoofd, zou je bijna denken dat ook de straat op de voorzijde van de hoes, met auto's geparkeerd langs de stoeprand, een verwijzing naar de Freewheelin'-hoes is.

Op de foto rechts staat slechts een detail van de achterzijde van de hoes. De gehele achterzijde kan hier bekeken worden.

Geen opmerkingen: