wit vinyl

De afgelopen dagen las ik her en der over nieuwe persingen van John Wesley Harding en Nashville Skyline op wit vinyl. Hebbedingetjes die ik in eerste instantie aan mij voorbij wilde laten gaan. Ja, ik ben een verzamelaar, maar eentje met een beurs met bodem. Dat betekent keuzes maken.

Gisteren ben ik toch overstag gegaan en bestelde ik deze platen - bij gebrek aan een lokale platenzaak - via platomania, de online winkel van Concerto, Amsterdam. Vandaag werden ze keurig bezorgd. Tevreden klant. 

Terwijl ik dit schrijf, draait John Wesley Harding. Heerlijke plaat, goede persing.

Het design van de labels is gebaseerd op de oude 360-labels zoals bij de eerste Amerikaanse persing van John Wesley Harding is gebruikt, met in ieder geval 1 opvallend verschil: waar op de oude versie het catalogusnummer staat, staat nu de snelheid waarop de plaat afgespeeld moet worden: 33 1/3 RPM.


Het tweede dat opvalt is dat op dit label staat dat het om een stereo-persing gaat terwijl de foto's die ik eerder van deze plaat gezien heb op de websites van onder andere Amazon en Badlands een mono-label hebben. Even ben ik in de veronderstelling dat er twee versies van John Wesley Harding op wit vinyl zijn, een mono- en een stereo-persing, maar aangezien in de webwinkel van Badlands hetzelfde catalogusnummer wordt gegeven als mijn plaat heeft, vermoed ik dat er helemaal geen mono-persing van John Wesley Harding op wit vinyl is verschenen, alleen een stereo-persing.

Mocht ik er naast zitten, hoor ik het graag.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Eindelijk, geen bootlegs maar échte witte platen!

Anoniem zei

Dag Tom,

Bij FNAC in Frankrijk heb ik behalve de witte Nashville Skyline en de witte John Wesley Harding ook een witte Blood On The Tracks en Blonde On Blonde gekocht. Binnen twee dagen bezorgd en de Blonde On Blonde is wel een mono-persing. NS en JWH zijn volgens mij dezelfde uitgaven als jij toonde. BOTT en BOB hebben een Franstalige sticker met ‘vinyle blanc’.

Groet,

Harmen

tom w zei

dank voor de tip, Harmen.
groet,
Tom

Anoniem zei

Black vinyl matters :-)