Too Late (band version)

 


[met dank aan René]

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Pracht lied, dat ik muzikaal nog beter vind dan Foot of Pride, apart hoe beide songs naast elkaar kunnen leven, ondanks dat er zelfde stukken tekst in voorkomen. Wat vreemd is, dat in de track list van Springtime in New York Carribean Wind niet voorkomt... Ik kan nu al zeggen dat ik teleurgesteld ben dat ze zo'n lange periode onder de loep nemen hier. Ik kan me geen voorstelling maken van de dubbele elpee die ze gaan uitbrengen, maar ik zal wel weer overstag gaan, er wordt hier te veel moois uitgebracht... En ik tril nog na van Shadow Kingdom, vooral Queen Jane, Tom Thumb's en Tombstone Blues... dat het niet live is zal me een worst wezen, Dylan doet het altijd anders, en het bespaarde me het gegil van dat publiek dat zichzelf liever hoort dan de muzikant...
groet hans altena

Anoniem zei

Bij mij ook teleurstelling Hans. Maar tegelijkertijd ben ik blij dat er eindelijk een Bootleg Series volume wordt uitgebracht die deze periode luister bijzet. Dit was de periode dat ik Dylan-fan werd. Sinds ik in 1994 de bootleg „ROUGH CUTS“ op een beurs bemachtigde kijk ik ernaar uit om de Infidels-outtakes in goede kwaliteit te beluisteren. En we krijgen nu maar liefst 2 discs met deze outtakes in waarschijnlijk geweldige opnamekwaliteit. En daarbij ook nog een extra versie van Angelina! En toch ben ik weer teleurgesteld, omdat ik nu eenmaal weet dat er nog zoveel is dat hier niet bij zit. Een box met 5 discs, maar het hadden er ook gemakkelijk 10 kunnen zijn. En waarom staan er zo weinig nummers op de individuele schijfjes? Slechts 57 nummers in totaal. Op disc 1 was nog wel ruimte geweest voor Caribbean Wind, Yonder Comes Sin en If You Could Read My Mind zou ik zo denken. Disc 2 had nog kunnen worden aangevuld met A Dark Road Is A Hard Road To Travel, Gonna Love You Anyway en bijvoorbeeld een puike versie van In The Summertime. Op disc 3 staat Too Late (band version). Fantastisch nummer. Ik heb het al minstens 20 x beluisterd. Maar die demo-versie van dit nummer had voor mij niet gehoeven. Dan liever extra versies van Jokerman en Blind Willie McTell en een track als Columbus Georgia. Op disc 4 was nog ruimte geweest voor Back To The Wall en A Lovers Concerto. En wat jammer dat disc 5 niet is aangevuld met pakweg Mountain Of Love, Prince Of Plunder, Wolf of I See Fire In Your Eyes. Ik weet het, ik moet dankbaar zijn dat deze tracks nu worden uitgebracht en mezelf voorhouden dat wat in het vat zit niet zal verzuren…. Groet, Floater.