Dylan kort #3693

Agenda voor het nieuwe schooljaar nodig? Misschien is de Dylanagenda iets voor jou, zie hier. [met dank aan Hans]
Rock On Film, het nieuwe boek van Fred Goodman heeft een foto van Bob Dylan op de cover. Jamie Atkins is in de recensie in Record Collector niet heel enthousiast over het boek. Meer informatie over het boek is te vinden op de website van Running Press, de uitgever van het boek, zie hier.
Max Pam: ' Bob Dylan woont toch niet in Amsterdam-Zuid? Daar kun je een prijs in de Postcodeloterij winnen, maar geen Nobelprijs.' Voor context, zie hier.
Titeuf: in 'The Comic Book And Me #70' plaatste ik een foto van een pagina uit het eerste album van Titeuf zoals ik die ontving. Zie hier. Inmiddels heb ik het stripboek op de kop getikt en na lezing bleek Dylan nogmaals in dit boek voorbij te komen, zéér goed verstopt (of zie ik dingen die er niet zijn?):


In Mojo 347 (oktober) staat een interview met T Bone Burnett. Over de nieuwe versie van 'Blowin' In The Wind' die Bob Dylan voor T Bone Burnetts Ionic Originals opnam, zegt hij: 'I was sitting two feet from him [Dylan]. And we played the song. It happened in five minutes. We did other songs. But this one - I think we played it just once. We all knew it. As you know, Mr Dylan is very discreet. I don't feel at liberty to say the other songs at this point. But he chose them from all throughout his working life.' 
Verder komt onder andere Burnetts betrokkenheid bij Dylans The Rolling Thunder Revue voorbij in dit interview.
Theedoek: Platenzaak Discords.nl in Nijmegen verkoopt een theedoek met de beeltenis van Bob Dylan. Er zijn ongetwijfeld meer (platen-)zaken die dit veel te hoog geprijsde stukkie stof in de aanbieding hebben. Wat ik me vooral afvraag is hoeveel van de kopers van deze theedoek het ding daadwerkelijk gaan gebruiken voor het afdrogen van borden, kopjes, bestek en pannen.
Een theedoek met een portret van Bob Dylan, het is toch wel een beetje de gekte voorbij en ja, tegen beter weten in heb ik een exemplaar gekocht. 
Is het een ideetje om de doek tijdens het in oktober te bezoeken concert mee te nemen om er op het moment dat Bob Dylan en band op het podium staan het applaus te ontvangen na gedane arbeid eens flink mee te wapperen? Het is in ieder geval een beter idee dan het ding te gebruiken waarvoor het bedoeld is.





Geen opmerkingen: