Dylan kort #3696

Subterranean Homesick Blues: In de vorige Dylan kort plaatste ik een link naar een bericht van Onze Taal over de zoektocht naar palindroomzinnen, Hans stuurde mij een link naar bijbehorende videoclip: "BOB" van Weird Al Yankovic, op ieder door Yankovic getoond bord staat een palindroom, zie hier.

Eerder stuurde Hans mij een link naar de videoclip van "Long Live The (D)evil" van de band Moriarty (inderdaad is deze band vernoemd naar Dean Moriarty, een van de hoofdpersonen van Jack Kerouacs On The Road). Ook in deze videoclip worden - net als in de openingsscène van Dont Look Back - borden met tekst omhooggehouden. Zie hier. Moriarty heeft ook het van Self Portrait bekende "Little Sadie" op het repertoire staan, zie hier. Bij deze laatste video moest ik de beeldkwaliteit veranderen om überhaupt iets te kunnen zien, let daar dus even op.

[met dank aan Hans]

Denver: "Neal Cassady, Kerouac’s model for Dean Moriarty — in the original 'scroll' typescript of the novel, Kerouac uses real names — was born and raised at 2558 Champa Street", schrijft Anne Margaret Daniel in haar stuk over Dylans twee concerten in Denver, afgelopen juli. De links in deze Dylan kort laten zich makkelijk aan elkaar kletsen. Zie hier. [met dank aan Peter]

The Bridge: gelijk maar een volgend bruggetje, een Dylan & de Beats-bruggetje: Issue 73 van fanzine the Bridge is verschenen en naar abonnees verstuurd. In deze aflevering van The Bridge een stuk van mij over Bob Dylan en Lawrence Ferlinghetti, zie hier.

Like A Rolling Stone: In "Dylan kort #3689" schreef ik over de documentaire Like A Rolling Stone; The Life And Times of Ben Fong-Torres. We zijn inmiddels bijna twee maanden verder, de film is in Amerika op Netflix te zien, in Nederland niet. Een misser, als je het mij vraagt. 

Enfin, Ben Fong-Torres was een journalist die voor Rolling Stone schreef, vandaar de titel Like A Rolling Stone voor deze film. 

Op 13 september verschijnt een boek van Jann S. Wenner, de grote man achter het tijdschrift Rolling Stone. Een keer raden wat de titel van zijn boek is, juist: Like A Rolling Stone; A Memoir, zie hier.

Genoeg voor vandaag. Met dank aan het stuk van Anne Margaret Daniel ga ik zo maar eens wat lezen in het boek dat al een tijdje op de stapel 'nog ongelezen' ligt: The Denver Beat Scene van Zack Kopp. Zou Bob Dylan nog in dit boek voorbij komen? Ik verwacht het niet.

Geen opmerkingen: