Dylan kort #3730

Recensies Fragments: het is opvallend hoe weinig aandacht er is voor Fragments in de Nederlandse media. OOR publiceerde een voorbeschouwing en - voor zover ik heb kunnen nagaan - publiceerde de Volkskrant tot nu toe als enige een recensie. Online is er natuurlijk wel iets meer te vinden (al is het ook nog niet veel).

Legacy of Music over Fragments onder de titel 'Het verhaal achter Time Out Of Mind', zie hier.

In de voetsporen van de jaren zestig, uitzending van 28 januari 2023 gaat (vooral) over de studentenopstand in Parijs van 1968. De uitzending begint met een fragment van 'Les Temps Changent', Hugues Aufrays versie van Dylans 'The Times They Are A-Changin''. Voor de uitzending, zie hier. [met dank aan Hans] Voor de volledige versie van 'Les Temps Changent', luister hier. 'Les Temps Changent' is te vinden op het album Aufray Chante Dylan (1965). De hoes van dit album bevat een aantal aardige foto's van Bob Dylans bezoek aan Hugues Aufray.

Sony Music Duitsland heeft ter promotie van Fragments een set ansichtkaarten en een boekenlegger laten drukken (zie foto). Ik kreeg dit setje in een lokale platenwinkel. Geen idee of dit een volledige set is en of deze setjes op meer plekken in Nederland te krijgen zijn.

'Fragments; Time Out Mind Sessions (1996 - 1997) #2', mijn gisteren aangekondigde tweede stuk over de nieuwe Bootleg Series zal iets langer op zich laten wachten dan aanvankelijk mijn bedoeling was, vrees ik. De versterker van mijn geluidsinstallatie heeft sinds gisteren wat kuren waardoor ik slechts zo nu en dan een stukje kan luisteren.


aanvulling 12 uur:

De Morgen over Fragments, zie hier.

aanvulling 17 uur:

Krapuul over Fragments, zie hier.

De Telegraaf over street art met o.a. Dylan, zie hier.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tom,
Heb je gekeken in de bodem van de cd-box?
Leuk gevonden.
Frank

Roel zei

Krapuul heeft het wat mij betreft helemaal getroffen! Niet alleen met zijn observatie in de eerste alinea (al heb ik geen relaxfauteuil, ik herken mijzelf daarin), ook voor mij had die remix niet gehoeven; Time out of Mind uit 1997 was en is.
Maar die extra's, die eerste en tweede versies, wat een pracht! Ik hoor daar de stem van Dylan anno 1997 en (het gebrek aan) de productie die ik op Rough and Rowdy Ways nog steeds hoor.
Ik ben in het gelukkige bezit van de 5-cd box, maar de 2-cd box is ook geweldig, op cd 2 staan echt alle hoogtepunten!