aantekening #7696

Daar zit je dan met je goeie gedrag, zo maar een dinsdagmiddag, twee bruine boterhammen met kaas en op een bordje binnen handbereik en Blonde On Blonde op de draaitafel. Een paar dagen geleden vroeg een medeliefhebber me wat Dylans drie beste albums zijn en tot mijn verbazing noemde ik Blonde On Blonde niet. 

Vind ik echt Shot Of Love beter dan Blonde On Blonde? Toen mij de  vraag over Dylans drie beste albums werd gesteld wel, nu niet.

Ik ben niet geschikt voor het maken van lijstjes, ik zie de achterblijvers, niet de koplopers.

Het is goed brood eten met Blonde On Blonde op de draaitafel. Wie kauwt zegt niks. Tijdens Blonde On Blonde moet het stil zijn. Alleen de muziek moet er zijn. 

Toen Blonde On Blonde in 1966 verscheen had CBS Nederland wel plannen om de plaat zelf uit te brengen, maar deed het niet. Aanvankelijk werden er platen uit Engeland geïmporteerd, pas in 1967 kwam er een Nederlandse persing op de markt. 

You don't have it? That is perverse. Don't tell anybody you don't own fucking Blonde On Blonde.

High Fidelity. Hoe oud die film ook is, het werkt nog steeds.

Nog zo'n onmogelijke vraag die mij wel eens gesteld is: wat is de beste plaatkant van Blonde On Blonde? Het lukt mij niet om antwoord te geven, ik kan één kant niet los zien van de andere drie. Jij?


Geen opmerkingen: