Tiende open brief

Mister D,

Afgelopen januari vierde Joan Baez haar tachtigste verjaardag. Ik las ergens dat ze inmiddels niet meer optreedt, een tijdje geleden las ik dat al weer. Ik volg haar carrière niet echt, moet ik bekennen. Ik ben geen liefhebber van haar muziek. Maar wie geïnteresseerd is in jouw muziek komt onherroepelijk in aanraking met haar muziek, ik dus ook. Die duetten zijn inmiddels al weer decennia geleden.
In de Duitse editie van Rolling Stone van vorige maand kwam ik een artikel tegen over Baez. Bij het artikel staat een foto van haar in haar atelier. Het eerste dat mij opvalt aan die foto is dat van de paar schilderijen die op die foto zichtbaar zijn er twee een portret van jou zijn. Ik kan me niet herinneren bij jouw schilderijen ooit een portret van Baez te hebben gezien.
Uncut komt binnenkort met een cd'tje met covers van jouw songs. Ik koop zoiets, de eerste kans die ik krijg. Wat ik me wel altijd afvraag is wat jij vindt van zo'n verjaardagscadeautje. Vleiend? Ergerlijk? Eervol? Niet interessant? Hetzelfde vraag ik me af van al die boeken die op of rond jouw verjaardag verschijnen, waaronder mijn boek, om nog maar te zwijgen over al die artikelen die rond 24 mei in dag- en weekbladen te lezen zullen zijn.
Nu ik je toch schrijf, er circuleren wat geruchten over het volgende deel van The Bootleg Series, iets rond Infidels. De 12" die op Record Store Day verschijnt en de Uncut-cd doen vermoeden dat er wel eens een kern van waarheid zou kunnen zitten in die geruchten. Kun je niet een tipje van de sluier oplichten? Kun je de mannen en/of vrouwen die je website onderhouden verzoeken de aankondiging van die nieuwe aflevering van The Bootleg Series morgen online te zetten? Of kloppen de geruchten niet en is er een Record Store Day-release en een Uncut-cd en meer niet?
Ik zit vandaag wat krap in mijn tijd. Later meer.

T.



Geen opmerkingen: