Trrrrring


"Ja?"
"Hoi, met mij Alles goed?"
"Prima. Jij?"
"Ja goed hoor. Hé, heb je die nieuwe Uncut-cd al gehoord?"
"Ik zit er net naar te luisteren."
"En?"
"Ik ben ongeveer halverwege en er zitten best aardige dingen bij, maar ik ben nog niet weggeblazen."
"Niet?"
"Nah. Al die coveraars missen toch één ding."
"En dat is?"
"Dylans stem natuurlijk. Kijk, je kan met z'n allen de Olympus beklimmen, maar er is op de top maar plek voor één."
"Tsja. Wat vind je van die Dylan-track dan?"
"Het is wel aardig.... Mooi, 'Too Late'. Het is natuurlijk geen uitgewerkte song, maar het geeft zo'n mooi inkijkje in zijn schrijfproces, in het opnemen. Snap je. Het is, ja.... Weet je, het is in het licht van Dylans oeuvre geen top 10 song, maar het zet al die andere opnamen op dat cd'tje in één keer in de schaduw. Die stem is 't, weet je. Die stem doet 't 'm."
"En die covers vind je dus allemaal niks?"
"Allemaal niks is ook weer wat overdreven. Van wat ik gehoord heb, zijn er voor mij twee die er iets uitspringen. Het begin van 'I've Made Up My Mind To Give Myself To You' van Cowboy Junkies is wel sterk. Het tweede deel van die song vind ik wat minder. Brigid Mae Power, een zangeres waar ik nog nooit van gehoord had, doet 'One More Cup Of Coffee' en dat doet ze wel goed."
"Die Power vind ik ook wel goed, inderdaad... Richard Thompson vind je dus niks?"
"Niks is wat overdreven, maar ik had meer verwacht, moet ik zeggen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik weet niet."
"En de 'Dark Eyes' van, even kijken, hoe heet ze ook al weer?  Uhm... O, ze zijn met z'n tweeën: Joan Shelley en Nathan Salsburg, die vind je ook niks?"
"Hoe kan iemand ooit op tegen het origineel van Dylan? Het blijft een beetje tam, het mist het vuur tussen de woorden dat Dylans versie wel heeft."
"En Frazey Ford?"
"Nog niet gehoord."
"Luister maar eens. Ben benieuwd wat je vindt. Ik twijfel."
"Ik ga luisteren, laat het je weten."
"Verder nog plannen voor deze dag?"
"Eerst verder luisteren dus."
"Dan zal ik je niet verder storen."
"Helemaal goed, tot de volgende keer."

[met dank aan de personen die mijn links, muziek en tips m.b.t. deze cd stuurden]

Geen opmerkingen: