Writings & Drawings

Ongetwijfeld heb ik eerder over dit boek geschreven. Het is een boek dat me dierbaar is: Writings & Drawings. Dat boek staat meerdere malen in de kast. De eerste die ik kocht is mij het meest dierbaar. Het was in de tijd dat ik nog wat nat achter de Dylaneske oren was, in het boekenstadje Bredevoort. In een van de antiquariaten draaide bij binnenkomst Bob Dylan at Budokan. Dat was reden voor mij om de handelaar te vragen of hij ook Dylan-boeken verkocht. In de winkel, zo vertelde hij, had hij niks, maar in zijn privécollectie had hij er twee, van eentje wilde hij misschien wel afstand doen: Writings & Drawings.

Ik kreeg thee tijdens het wachten - de man moest de winkel verlaten om het boek thuis op te halen. Bij terugkomst overhandigde hij mij Writings & Drawings, het gros van de bladzijden ligt los in de band. We hebben onderhandeld over de prijs - ik bood te veel, het mocht voor minder weg - en dronken onze thee. Daarna ging ik gelukkig naar huis.

Ik heb inmiddels meer exemplaren van Writings & Drawings. Van deze exemplaren zitten de bladzijden nog wel vast in de band. Toch is er niet een zo mooi als dit doorleefde exemplaar. 

Geen opmerkingen: